کشیدگی ردیف و محتوا

افق دیجیتال مارکتینگ برای سال ۲۰۲۲

بیاید با هم نگاهی به برخی از مهم‌ترین جریان های سال ۲۰۲۲ بیندازیم که رویکرد شما را به دیجیتال مارکتینگ شکل می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا هنگام استفاده از تکنولوژی برای کسب‌وکار و یا اهداف شخصی خود، تصمیم‌گیری‌های آگاهانه انجام دهید.

  • نمایان شدن هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر هوش مصنوعی توسط بسیاری از شرکت‌ها در تمامی بخش‌ها ازجمله خرده‌ فروشی، بانکداری، مراقبت‌های بهداشتی و … غیره استفاده می‌شود. هوش مصنوعی همچنین ابزاری مؤثر برای اهداف بازاریابی است.

هوش مصنوعی در بازاریابی نه تنها وظایف اساسی همچون گزارش ترافیک وبسایت را به صورت خودکار انجام می‌دهد، حتی می‌تواند کلیدواژه‌هایی را پیشنهاد دهد تا رتبه‌ی وب سایت شما در موتورهای جستجو را بهینه کند یا حتی براساس خرید‌های گذشته مشتریان و تاریخچه‌ی جستجوی آن ها پیش‌بینی کند که  احتمالاً در آینده آن ها چه چیزی را خریداری می‌کنند.

این بدین معناست که تا سال ۲۰۲۲  اگر به دنبال رتبه بالاتر در موتور‌های جستجو همچون گوگل هستید، مهم است که از هوش مصنوعی همراه با سئو و  استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

هوش مصنوعی در حال ایجاد تغییرات اساسی در رویکرد بازاریابان به دیجیتال مارکتینگ هست و کسب‌وکارها نیز باید استفاده از این تکنولوژی را مدنظر خود قرار دهند.

  • دستیاران صوتی و ربات های چت آنلاین

دستیاران دیجیتالی همچون گوگل اسیستنت و الکسای آمازون هر روز محبوبیت بیشتری در بین مخاطبان پیدا می‌کنند.

طبق پیش‌بینی‌های صنعت، ارزش بازار خرید‌های مبتنی بر صوت تا سال ۲۰۲۲ به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید و پیش‌بینی شده که سهم هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان از طریق دستیاران صوتی نیز به ۱۸ درصد خواهد رسید.

بسیاری از کسب‌وکارها شروع به استفاده از ربات‌های چت کرده‌اند تا به کمک خودکارسازی خدمات مشتریان به کارایی بهتر هنگام رسیدگی به سؤالات مشتریان در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و پلتفرم‌های آنلاین دیگر دست یابند.

ربات‌های چت می‌توانند با دخالت اندک انسانی و یا حتی بدون دخالت انسانی از طرف شرکت به سؤالات مشتریان پاسخ سریع دهند.

ربات‌های چت معمولاً از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که به ربات چت نوعی شخصیت واقعی می‌بخشد – استفاده از چت‌بات‌ها از تعامل ساده از طریق شبکه‌های اجتماعی، برای مشتریان سرگرم‌کننده‌تر است.

چت‌بات‌ها روشی عالی برای ایجاد تجربه‌ای شخصی‌سازی شده و لذت‌بخش هستند، بنابراین باعث می‌شوند مشتریان بخواهند بیشتر با شرکت شما در تماس باشند.

در سال ۲۰۲۲، کسب‌وکارها در هر ابعادی نیاز به چت‌بات‌ها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود دارند تا تعاملات مشتری را در وب سایت خود افزایش دهند.

  • رفتن به بازاریابی مبتنی بر موبایل

از آنجایی که روزبه‌روز افراد بیشتری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به جای کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می‌کنند، لازم است کسب‌وکارها محتوای مناسب با موبایل تولید کنند که رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو بگیرند و تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشند.

استراتژی‌های بازاریابی موبایلی می‌تواند شامل بهینه‌سازی طراحی وب سایتتان باشد، بدین ترتیب که به صورت خودکار با اسکرین‌های کوچک‌تر سازگار و به قول معرفو رسپانسیو شود، یا این که اپلیکیشن جداگانه‌ای با اطلاعات شرکت خود ایجاد کنید که در موبایل ها دانلود شود.

در سال ۲۰۲۲ مهم است که از طراحی ریسپانسیو برای وبسایت یا اپلیکیشن خود استفاده کنید که به مشتریان اجازه خواهد داد با هرنوع دستگاهی به‌راحتی به محتوایی و محصولی که ارائه می‌دهید، دسترسی راحت  داشته باشند.

AMP  یا شتاب دهنده صفحات موبایل، گزینه‌ی دیگری هست که با استفاده از آن محتوا در دیوایس های هوشمند سریع‌تر بارگذاری می شوند.

بازاریابی مبتنی بر موبایل مهم‌ترین روند برای کسب‌و‌کارها در سال ۲۰۲۲ خواهد بود بنابراین مهم است که همین حالا این کار رو شروع کنید!

 

  • بازاریابی چندکاناله برای تجربه دیجیتالی همه‌جانبه

امروزه برقراری ارتباط با مشتریان به معنی استفاده از چندین کانال تعاملی است. روزهایی که تنها به وبسایت‌ها و تماس‌های تلفنی برای بازاریابی تکیه می‌کردیم، به پایان رسیده‌ است.

بازاریابی چندکاناله یا همه‌جانبه می‌تواند شامل درست کردن یک وبلاگ یا وبسایت، اینفلوئنسر مارکتینگ و حضور در گروه‌های اجتماعی به همراه شرکت در برگذاری وبینارها و ورکشاپ و یا شرکت در کنفرانس‌ها باشد.

برای کسب‌وکارها کافی نیست که تنها بر یک کانال تمرکز کنند – بلکه نیاز به رویکردی تجمیعی دارند که به آن‌ها زمان می‌دهد تا در عین حفظ صدای برندشان برای هر پلتفرمی محتوا هدفمند ایجاد کنند.

در سال ۲۰۲۲، کسب‌وکارها نیاز دارند تا یک پایگاه مشتریان قوی با استفاده هرچه بیشتر از کانال‌های چند جانبه بازاریابی و تعاملات ایجاد کنند.

  • و اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا وظایف تکرارشونده را به صورت لحظه‌ای با استفاده از انواع کانال‌های بازاریابی خودکار کنند و زمان بیشتری برای مسائل مهم تر بگذارند.

برخی از وظایف بازاریابی که می‌توانند خودکارسازی شوند، عبارتند از: صرفه‌جویی در تحقیق و جمع‌آوری داده‌ها، مدیریت پست‌های شبکه‌های اجتماعی از طریق برنامه‌ریزی آن‌ها از قبل یا فرستادن قالبها و الگوهای ایمیل آماده و از قبل نوشته‌شده به مشتریانی که درچند روز اخیر ایمیل شما را باز نکرده‌اند و همچنین خودکارسازی تبلیغات.

در سال ۲۰۲۲ اتوماسیون برای کسب‌وکار‌ها اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد، زیرا به بازاریابان این امکان را می‌دهد که زمان بیشتری را به وظایف سطح بالاتر اختصاص دهند.

نتیجه‌گیری؟

آینده بازاریابی دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی و هوش مصنوعی است. بنابراین هرچه زودتر یک کسب‌وکار در حوزه‌های گفته شده سرمایه‌گذاری کند، احتمال موفقیت آن نسبت به رقبا بیشتر خواهد بود.

برای مشاوره و اجرای جدیدترین روش‌های  دیجیتال مارکتینگ در شهرکرد با ما تماس بگیرید.

منبع خبر: business2community.com

بستن

زمانی که ما در مکان جدیدی پا میذاریم برای راحتی خودمون و پیشرفتمون باید قوانین اونجارو بدونیم. حالا اگه به سرزمین بازاریابی دیجیتال پا گذاشتی من بهت قوانین این سرزمین رو یاد میدم.