کشیدگی ردیف و محتوا
دیجیتال مارکتینگ در شهرکرد

دیجیتال مارکتینگ در شهرکرد برای کلینیک چیست؟ و چه کمکی به کلینیک شما میکند؟ زمانی طراحی کمپین‌های بازاریابی به معنی سنتی آن یعنی تبلیغات در رادیو و تلویزیون و چاپ کردن بروشور، تراکت، کارت ویزیت، روزنامه‌ها و غیره بود است، اما امروزه با رشد  دنیای دیجیتال مارکتینگ در جهان، کسب و کارهای حرفه‌ای به واسطه‌ تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ، در حال گسترش، رسایی خود هستند که کسب و کارهای درمانی و بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک آسان گر در محیط رقابتی که در حوزه پزشکی و سلامت وجود دارد نقش مهمی و اساسی را ایجاد میکند.

هر مطب و کلینیک مدرن و به روزی که بخواهد در محیط دیجیتال کنونی از رقبای خود پیشی بگیرد و به بهترین نحو خدمات و کارهای خود را در اختیار مخاطبین قرار دهد، می‌بایستی دیجیتال مارکتینگ را به عنوان بخشی از استراتژی های کلی خود بصورت حرفه‌ای بکار بگیرد.

مطالعات و آمارها نشان می‌دهد که فرقی نمی‌کند در کدام حوزه درمان و سلامت فعالیت می‌کنید. اگر بتوانید به خوبی اصول دیجیتال مارکتینگ و تاکتیک‌های آن را بکار گیرید در هدف خود موفق خواهید بود.

با توجه به فراگیری قدرت دیجیتال مارکتینگ، در این مقاله به  7 دلیل طلایی که مطب و کلینیک شما به دیجیتال مارکتنیگ نیاز دارد، خواهیم پرداخت.

 

1- نکته اصلی مهم در دیجیتال مارکتینگ، بیشتر بیماران شما آنلاین هستند!

 

به دلیل رشد روزافزون جهان دیجیتال و گسترش استفاده از وب‌ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، روش جستجوی افراد برای پیدا کردن جواب مشکلات و خدمات موردنظرشان نیز تغییر پیدا کرده. طبق آخرین آمار 68% از افراد برای پیدا کردن خدمات و اطلاعات حوزه درمان و سلامت، کلینیک و مطب پزشک موردنظر در شهرشان را بصورت آنلاین جستجو کردند و براساس این جستجوها و نتایج حاصل از آن‌ها تصمیم به تعامل و مراجعه به آن ها نمودند.

البته مسلما درحال حاضر با افزایش استفاده افراد از فضای آنلاین این آمار افزایش یافته است که نقش دیجیتال مارکتینگ را بیش از پیش پررنگ کرده و تاثیرات آن را برای فعالین حوزه سلامت مشخص میکند.

با این شرایط، به عنوان ارائه‌دهنده‌ خدمات پزشکی و درمانی، آیا نادیده گرفتن و کنار گذاشتن این فرصت تصمیم درست و مناسبی است یا باید با تاکتیک هایی در بین این جستجوهای مخاطبانتان حضور داشته باشید؟

در کنار اهمیت این که شما چه تخصصی دارید و در کدام حوزه درمان و سلامت فعالیت می‌کنید، در حال حاضر ساختن یک هویت آنلاین و حرفه‌ای بوسیله استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، که بتواند مراجعین موجود و بالقوه را در تخصص خودتان جذب کند، الزامی بوده و اولویت ویژه‌ای دارد.

 

2- تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان هدف، با دیجیتال مارکتینگ آسان تر است!

 

در زمانی یک روش واحد مارکتینگ برای همه، بهترین روش به نظر می‌رسید. مثل ارائه یک تبلیغ مشترک و چاپ هزار بنر و تراکت یکسان برای همه و پخش بین تمام مردم جامعه که حتی مشخص نبود تعداد مخاطب هدف چقدر هست و تاثیر آن بروی دریافت‌کنندگان تبلیغ به چه اندازه هست!

اما بازاریابی در عصر دیجیتال امروزی برای مطب و کلینیک شما یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ سفارشی و دقیق می‌طلبد. طوری که همواره باید این اصل را درنظر بگیرید که در دیجیتال مارکتینگ برای هر محصول یا خدمت، یک مشتری خاص وجود دارد. پس شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و این مشتریان را پیدا کرده و پیشنهادات خود را برای آن‌ها مطرح کنید!

در دیجیتال مارکتینگ با ابزارها می‌توانید بازارها و گروه‌های خاصی از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. برای مثال فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر به شما اجازه می‌دهند که گروه‌های خاصی را براساس اطلاعات جمعیتی، علاقه و غیره جستجو کنید.

به بیان دیگر شما می‌توانید از طریق تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ مطب و کلینیک خود را برای مشتریان هدف، تبلیغ و معرفی کنید و پتانسیل تبدیل بازدیدکنندگان به لید( مشتری هدف ) و در نهایت مشتری وفادار را بیشتر کنید.

 

3-دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر راه ها، مقرون به صرفه است!

 

همه‌ مطب‌ها و کلینیک‌ها بودجه قابل توجه ای برای بازاریابی ندارند و اغلب این مراکز بودجه اندکی را برای بازاریابی و تبلیغات اختصاص میدهند.

به دلیل افزایش هزینه چاپ و پخش اقلام تبلیغاتی در  بازاریابی سنتی، رقابت ناعادلانه‌ای در این حوزه شکل گرفته و صرفا افرادی دیده میشوند که سرمایه بیشتری داشته باشند! که در این صورت مولفه مهم کیفیت ارائه خدمات و تخصص افراد نادیده گرفته میشود.

اما دیجیتال مارکتینگ زمینه‌ عمل را برای همه هم یکسان کرده و بر پایه یک هزینه معقول، رقابت براساس کیفیت و نوع خدمات شکل گرفته است. بطوری که درحال حاضر دنیای اینترنت به همه‌ کسب و کارها مانند مطب و کلینیک، صرف نظر از اندازه، بودجه و یا جایگاه آن‎ها، فرصت پیشرفت یکسانی پیشنهاد میدهد.

کاری که دیجیتال مارکتینگ برای حرفه شما انجام می‌دهد شامل این وارد است: برنامه‌ریزی، طراحی و استفاده صحیح و حرفه‌ای از ابزارها و سرویس‌های مرتبط مانند بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو در شهرکرد) و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است تا مطب و کلینیک خود را به صورت آنلاین و حرفه‌ای در معرض دید مخاطبین قرار دهید.

تاکتیک‌های  تبلیغاتی سنتی مانند تلویزیون و روزنامه می‌توانند برای مطب و کلینیک شما گران قیمت باشند و حتی شاید برای رسیدن به اهداف‌تان اثرگذار هم نباشند! چرا که معیار سنجش قابل قبولی از اثرگذاری ندارند. اما دیجیتال مارکتینگ نه تنها مقرون به صرفه هست، بلکه دسترسی گسترده‌ تری را به تمام مخاطبین با ریزترین جزئیات قابل سنجش ارائه میدهد.

 

4- با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، ارتباط و تعامل با بیماران آسان‌تر است!

 

خواسته‌های بیماران به طور مداوم در حال تغییر و تحول هست، بنابراین برای این که محبوب باشید باید بتوانید خواسته‌های آن‌ها را تامین کنید و متناسب با خواسته آن‌ها خدمات خود را تغییر دهید تا به رقبای شما مراجعه نکنند.

شما باید همواره به روز باشید و از آنچه بیماران جستجو و تقاضا می‌کنند، ترجیح می‌دهند و یا دوست ندارند، اطلاع داشته باشید و این موارد را در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود لحاظ کنید. این اطلاعات برای اهداف دیجیتال مارکتینگ حیاتی بوده و راه را برای پیشنهادات آینده هموار میکند.

روش های بازاریابی سنتی به طور معمول یک طرفه هستند، بدین شکل که اطلاعات به‌ مشتریان بالقوه داده می‌شود بدون اینکه راهی برای تعامل بین مشتری و مطب شما پیشنهاد شود. بنابراین تعامل سازنده‌ای در این سطح از بازاریابی بین شما و مخاطب صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های تعامل و ارتباط زیادی را با مشتریان بالقوه و بالفعل، ارائه میکند. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام با مشتریان خود در تعامل باشید، از درخواست های آن‌ها آگاه بشید و یک برنامه دیجیتال مارکتینگ قوی‌تر بسازید.

 

5- برندینگ قوی با دیجیتال مارکتینگ!

 

برندسازی برای موفقیت طولانی مدت شما در حوزه پزشکی و درمانی ضروری است. تحقیقات نشان داده که بیماران احتمالا یک محصول یا خدمت را فراموش کنند، اما معمولا تجربه ای که از برند شما گرفتند را بخاطر میسپارند.

در حقیقت برندینگ تمام کارهایی است که شما در حوزه فعالیت خود انجام می‌دهید تا یک تصویر عالی از خدمت و تخصص خود در ذهن مخاطبان‌تان ایجاد کنید. برندینگ یک پروسه چندساله هست که شما با اقدامات حرفه‌ای و مستمر قادر خواهید بود که یک برند مثبت از خود، در ذهن مخاطب پدید آورید.

دیجیتال مارکتینگ به مطب و کلینیک‌های تازه تاسیس کمک می‌کند تا خودشان را در بازار مستقر کنند و به سوی ساختن یک برند معتبر حرکت کنند. شما می‌توانید از طریق کانال‌های آنلاین، تبلیغات کرده و تجربه‌ کاربری  زیادی  ایجاد کنید که در آینده نزدیک تاثیر مثبتی در برندینگ شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید، برندینگ تنها فروش یک خدمت یا محصول نیست و تجربه مشتریان و آگاهی آنها از خدمات مطب و کلینیک شماست که می‌تواند برندینگ قوی برای شما ایجاد کند.

هرچقدر آگاهی از برند شما  برای مخاطب بیشتر باشد موفق‌تر خواهید بود چرا که مخاطب اعتماد بیشتری به شما، تخصص و حرفه‌تان خواهد کرد.

 

6- رقیبان و همکاران شما در حال استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستند!

 

عدم حضور شما در رقابت تنگاتنگ فضای دیجیتال و چشم پوشی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یک انتخاب اشتباه است که در کوتاه مدت میتواند آسیب زیادی را متوجه شما و مطب و کلینیک‌ شما کند.

یک آنالیز وبررسی سریع و دقیق از رقبا، به شما نشان میدهد که چه تعداد از همکاران درحال استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستند. آنالیز رقبا به شما نشان می‌دهد که آن‌ها چه می‌کنند و در کجای بازار قرار دارند و درنتیجه شما باید چه کارهایی بکنید تا از آن‌ها جلو بزنید.

اگر همکاران شما د حال حاضر از هریک از ابزار های دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای استفاده می‌کنند بی تردید در چند سال آینده پیشرفت چشمگیری را خواهند داشت.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گزینه‌های متعددی را به شما پیشنهاد می‌‌دهند تا برندینگ آنلاین را امتحان کنید و حرفه‌ درمانی و پزشکی و خدمات خاص خود را به بازار عرضه کنید. در این زمینه شما باید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ که متناسب با هدف و تخصص خود تعیین کنید تا بتوانید بیماران بیشتری جذب کنید و حرفه و تخصص‌تان را گسترش دهید. شما می‌توانید به سی تو اعتماد کنید و از مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ما استفاده کنید.

 

7- یک رهبر و پیشرو در بازار تخصصی خود باشید!

 

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ترافیک ثابت و جذب مشتری در وب سایت به روزرسانی آن با محتوای ناب است. همچنین علاوه بر وب سایت، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرم نیز همواره باید همراه با وب سایت شما به روز و فعال باشند.

در واقع شبکه‌های اجتماعی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند که با تولید و انتشار محتوای مفید و آگاهی بخش، بعنوان یک رهبر پیشرو در حوزه تخصصی فعالیت خود شناخته شوید و مخاطبین به عنوان یک منبع از شبکه اجتماعی و محتوا شما استفاده کرده و آن‌ را به سایر افراد معرفی کنند.

دیجیتال مارکتینگ سی تو مسیر چندین ساله رهبری در تخصص شما را بسیار کوتاه‌تر می‌کند.

 

نتیجه‌گیری: با دیجیتال مارکتینگ همین حالا باید رشد کنید فردا  خیلی دیر است!

 

در هر زمینه‌ای از حوزه بهداشت و درمان که حضور فعال دارید حتما باید رشد کنید! اگر به فکر بهبود بخش اطلاع‌ رسانی و تعامل با مراجعه کننداگان خود نباشید بی تردید بزودی شکست خواهید خورد و مشتریان شما به رقبای شما مراجعه میکنند. برای رسیدن به موفقیت همواره نیازمند بروزرسانی خدمات خود و در نتیجه گسترش بازار هدف و مراجعه کنندگان خود با تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ باشید. به خاطر داشته باشید که در عصر ارتباطات شما نمیتوانید با تکیه بر روش های قدیمی به یک دسترسی گسترده به مراجعین خود برسید. راه های دیجیتال مارکتینگ تمام مواردی که شما از یک رشد موفق و عالی انتظار دارید را در خود دارد و به شما اجازه می‌دهد تا مطب و کلینیک خود را متناسب با اهداف و ایده‌هایی که در ذهن دارید در سطح های مختلف پیش ببرید. درصورتی که هنوز استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایجاد نکرده‌اید، بدانید که در تمام این لحظات درحال از دست دادن بیماران و مشتریان بالقوه خود هستید! متخصصین سی تو در تمام حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه مشاوره رایگان برای رشد مطب و کلینیک شما هستند، همین امروز تصمیم بگیرید تا در کنار هم مسیر رشد را سپری کنیم.

دیدگاه خود را ثبت کنید

بستن

زمانی که ما در مکان جدیدی پا میذاریم برای راحتی خودمون و پیشرفتمون باید قوانین اونجارو بدونیم. حالا اگه به سرزمین بازاریابی دیجیتال پا گذاشتی من بهت قوانین این سرزمین رو یاد میدم.