کشیدگی ردیف و محتوا

با وجود مشکلات اقتصادی بخصوص با شیوع کرونا، فروشندگان ضرر زیادی دیده اند. اما با طراحی سایت فروشگاهی می توان تا حدودی این ضرر را جبران کرد. زیراکه برای خرید لازم نیست افراد در محل حضور پیدا کنند در منزل نیز به راحتی می توانند خرید کنند. اما میزان محبوبیت و استقبال از فروشگاه اینترنتی شما، بستگی به میزان کارایی و حرفه ای بودن دارد.
اما سوال اصلی این است که فروشگاه اینترنتی چیست و چه فروشگاهی حرفه ای است؟ برای داشتن یک فروشگاه خوب و کارایی بالا نیاز به طی کردن مراحل مختلف است که مراحل را با هم بررسی می کنیم

حتما لازم نیست فروشگاه فیزیکی داشته باشید و سپس آن را به الکترونیکی توسعه دهید. هم می توانید محصولات فیزیکی خود را فقط به صورت آنلاین بفروشید و یا محصولات دانلودی را عرضه کنید

فروش محصولات دانلودی بسیار پرسود بوده و نیازی به انبارداری و یا ارسال محصول نیست. محصولاتی مانند کتاب الکترونیکی، موسیقی، فیلم و سریال و خیلی موارد دیگر که روز به روز در حال گسترش است.

مرحله ی بعدی از اینکه فهمیدیم فروشگاه اینترنتی چیست و چه کالاهایی را می خواهیم بفروشیم، نوبت به این است که تصمیم بگیریم اپ می خواهیم و یا سایت. با طراحی سایت، شما مشتریان دنیای وب را از راه های مختلفی می توانید جذب کنید. اگر برندسازی کنید، مشتریان با شناختن نام سایت شما و سرچ آن به فروشگاه می رسند. اما اگر بخواهید با سرچ محصولات در گوگل، سایت شما بالای نتایج باشد نیاز به مشاوره سئو دارید تا با بهینه کردن سایت خود، ترافیک واقعی و زیادی را جذب کنید.

برای پراخت ها می توانید پرداخت درب منزل و یا پرداخت اینترنتی را انتخاب کنید. برای پرداخت آنلاین نیاز به یک درگاه پرداخت مناسب دارید. همچنین برای اعتمادسازی بیشتر بهتر است که برای پرداخت های آنلاین نماد اعتماد الکترونیک را داشته باشد. در واقع این نماد اعتماد سازی میکند و مخاطبین را مطمئن می سازد در صورت تخلف و یا دزدی امکان پیگیری و برگرداندن پول آنها وجود دارد.

برای ارسال کالاهای فیزیکی مهم است که در ابتدای راه مشخص کنیم که محصولات به چه شیوه هایی به دست مشتریان برسند

حال که فهمیدیم فروشگاه اینترنتی چیست، بهتر است با مزایای آن بیشتر آشنا شویم.
تعداد مشتریان زیاد: اگر محدودیتی برای ارسال کالا به نقاط مختلف نداشته باشید، کل کشور مشتری شما خواهند بود پس حالا مشتریان شما فراتر از اعضای یک محله و یا منطقه هستند.
فروش شبانه روزی: با فهمیدن اینکه فروشگاه اینترنتی چیست متوجه شدیم که محدودیت زمانی نیز وجود ندارد و در هر ساعت از شبانه روز شما مشتری خود را دارید و اختلالی هم در کارهای روزمره ی شما به وجود نمی آورد.
دریافت گزارش فروش:به صورت ماهانه و یا سالانه شما می توانید گزارشی از فروش خود داشته باشید تا با علایق و ویژگی های مشتریان خود آشنا شده و محصولاتی را ارائه دهید که آنها می خواهند.

شاید خیلی از افرادی که سمت فروشگاه اینترنتی نمی روند و یا اصلا نمی خواهند بدانند فروشگاه اینترنتی چیست ، به این خاطر است گمان می کنند مدیریت و کار با آن نیاز به دانش کد نویسی دارد. اما این طور نیست. شما بدون داشتن هیچ دانشی با گذراندن دو جلسه آموزشی می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی پنل سایت و اپلیکیشن خود را مدیریت کنید و محصولاتی را به آن بیفزایید.

نکاتی که بعد از دانستن فروشگاه اینترنتی چیست را باید بدانید را در این قسمت بررسی می کنیم.
مدیریت انبارداری به صورت صحیح یکی از این موارد است. شما باید همیشه میزان موجودی کالاهای خود را بدانید تا به مشکلی برنخورید. مثلا این مشکل پیش نیاید که مشتری محصولی را سفارش دهد ولی در انبار شما موجود نباشد. این اتفاق تاثیر بدی بر روی اعتماد مشتری می گذارد و ممکن است دیگر از فروشگاه شما خرید نکند.

نکته ی بعدی تعیین زمان ارسال دقیق است. زمانی را که برای ارسال محصول، مشتری انتخاب می کند را به صورت بازه ای قرار دهید تا در صورت رخ دادن مشکل بتوانید در آن بازه محصول را تحویل دهید. اگر به غیر از زمان تعیین شده محصول را بفرستید ممکن است مشتری در محل حضور نداشته باشد و سفیر نیز دچار تاخیر در رساندن دیگر سفارشات شود.
شاید در ظاهر ما بدانیم فروشگاه اینترنتی چیست اما در واقع همان طور که بررسی کردیم ریزه کاری های زیادی را دارد که در هنگام راه اندازی حتما باید به آنها توجه شود. تیم سی تو سایت در شهرکرد اینجاست تا شما را برای ساختن فروشگاه اینترنتی یاری دهد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

بستن

زمانی که ما در مکان جدیدی پا میذاریم برای راحتی خودمون و پیشرفتمون باید قوانین اونجارو بدونیم. حالا اگه به سرزمین بازاریابی دیجیتال پا گذاشتی من بهت قوانین این سرزمین رو یاد میدم.